Notatnik Kreatywnego Marketera #2
Wrzesień 25, 2018
Prasa a prawda. Polska propaganda w 1939 roku. PR z histori─ů w tle
Pa┼║dziernik 9, 2018
Poka┼╝ wszystkie

Notatnik Kreatywnego Marketera #3

­čôóCze┼Ť─ç u mnie praca wre. Czytajcie i dzielcie si─Ö wiedz─ů! Odmeldowuj─Ö si─Ö!

­čÄ» Zaczynam od czego┼Ť co jest bliskie memu sercu. Chodzi o kampani─Ö Heineken do tegorocznej edycji Ligii Mistrz├│w UEFA. Pierwszy spot pt.:”ÔÇ×WorldÔÇÖs most unmissable momentsÔÇŁ pokazuje, jak czuj─ů si─Ö fani pi┼éki no┼╝nej gdy przegapi─ů bramk─Ö podczas ogl─ůdania meczu. Marka ┼Ťwietnie zna kibic├│w. Dok┼éadnie ukazuje ich reakcje i sytuacje, w kt├│rych zdarza si─Ö im przegapi─ç bramk─Ö. C├│┼╝ tu m├│wi─ç? Wczucie si─Ö w rol─Ö odbiorcy? Takie etapy ma kilka metod tw├│rczego rozwi─ůzywania problem├│w m.in. design thinking – tutaj we┼║my pod uwag─Ö dwa pierwsze etapy. Jednak w tym przypadku doda┼éabym dram─Ö. Mo┼╝e to nic nowatorskiego, ale mam wra┼╝enie, ┼╝e marketerzy powoli odkrywaj─ů wielkie zalety tej metody. Pami─Ötacie kampani─Ö spo┼éeczn─ů: pieszy vs. kierowca? Tam mo┼╝ecie zobaczy─ç jak wygl─ůda drama
┼╣r├│d┼éo: https://nowymarketing.pl/a/19803,heineken-pokazuje-jak-czujÔÇŽ

­čÄ» Perfekcyjna rzeczywisto┼Ť─ç w telewizorze? Mo┼╝liwe Samsung przy okazji premiery telewizora QLED 8K ÔÇô Q900R, posiadaj─ůcy funkcj─Ö skalowania do 8K, dzi─Öki kt├│rej uzyskuje si─Ö niezwyk┼é─ů jako┼Ť─ç obrazu, stworzy┼é kampani─Ö w przestrzeni miasta. ┼ü─ůcz─ůce rzeczywisto┼Ť─ç z zaawansowanymi technologiami poprawy obrazu instalacje ÔÇ×Perfect RealityÔÇŁ to dzia┼éanie, kt├│re ┼é─ůczy technologi─Ö i rzeczywisto┼Ť─ç ukazuj─ůce obrazy zwi─ůzane z jedzeniem, kosmosem czy sportem. Jak Wam si─Ö podoba? Co jest realne a co technologicznie wykreowane? Pobudza wyobra┼║nie i przykuwa uwag─Ö. Kto powiedzia┼é, ┼╝e najlepsza reklama telewizora jest w telewizji? Najlepiej pokaza─ç, jego walory niestandardowo i w┼éa┼Ťnie tak!
┼╣r├│d┼éo: https://nowymarketing.pl/a/19749,perfect-reality-niestandarÔÇŽ

­čÄ» Jak pokaza─ç ludziom, ┼╝e oddawanie krwi jest bardzo wa┼╝ne? Rosyjska Fundacja Darczy┼äc├│w Krwi i Szpiku Kostnego zorganizowa┼éa akcj─Ö dotycz─ůc─ů ww. w St. Petersburgu. Na ulicach po┼Ťr├│d zabytk├│w wyeksponowano czerwone ka┼éu┼╝e informuj─ůce w j─Özyku rosyjskim i angielskim jak wa┼╝ny jest temat krwiodawstwa. Widzia┼éam wiele kampanii dotycz─ůcych tego tematu i uwa┼╝am, ┼╝e w dobie naszego rozkojarzenia przez dost─Öp do wielu ┼║r├│de┼é informacji, technologii trudno, aby┼Ťmy zawiesili d┼éu┼╝ej nasze zainteresowanie ni┼╝ np. udost─Öpnienie czy polubienie. St─ůd nale┼╝y szuka─ç innych form, aby zwr├│ci─ç na siebie uwag─Ö. Tutaj mamy przyk┼éad wyj┼Ťcia poza social media. Zaskakuje? Id─ůc ulic─ů, wpatruj─ůc si─Ö w ekran kom├│rki na pewno nie przegapimy takiego komunikatu, kt├│ry wy┼éoni si─Ö pod naszymi nogami
┼╣r├│d┼éo: https://nowymarketing.pl/a/19748,czerwone-kaluze-na-ulicachÔÇŽ

­čÄ» Kto tu jest z Krakowa albo Warszawy? W przestrzeni tych dw├│ch miast pojawi┼éy si─Ö murale, kt├│re na potrzeby promocji swoich kolekcji ubra┼ä dla marki Medicine stworzy┼éy: Natalia Rak i Beata ┼Üliwi┼äska Barrakuz. ÔÇ×Black PearlÔÇŁ autorstwa Natalii Rak znalaz┼éo si─Ö na kamienicy przy ulicy Karmelickiej w Krakowie, a w Warszawie, przy Alei Jana Paw┼éa II mural ÔÇ×Mona LisaÔÇÖs SmileÔÇŁ Beaty ┼Üliwi┼äskiej Barrakuz. U mnie w ┼üodzi s─ů nadal widoczne reklamy z poprzedniego systemu malowane na ┼Ťcianach kamienic. Powiedzia┼éabym, ┼╝e jest to powr├│t do tego co by┼éo kiedy┼Ť. By┼éo dobre, wi─Öc czemu tego nie przypomnie─ç ale tchn─ů─ç w to nowego ducha? My┼Ťlenie odtw├│rcze i tw├│rcze Musisz pozna─ç co ju┼╝ by┼éo i jak to wygl─ůda┼éo, a dalej udoskonali─ç czyli stworzy─ç na nowo
┼╣r├│d┼éo: https://nowymarketing.pl/a/19768,medicine-promuje-kolekcje-ÔÇŽ