wiktoria czarnecka logowiktoria czarnecka logowiktoria czarnecka logowiktoria czarnecka logo
  • HOME
  • BLOG
  • O MNIE
  • OFERTA
    • PR & Marketing
    • Szkolenia PR & Marketing
  • REALIZACJE
  • KLIENCI
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

Buduj markę z klocków Lego

  • Strona główna
  • Blog
  • Blog
  • Buduj markę z klocków Lego
Powstanie styczniowe. Czyli jak budować tożsamość marki?
22 stycznia, 2021
Pokaż wszystkie

Buduj markę z klocków Lego

Categories
  • Blog
Tags
  • kampania
  • lego
  • lokalsi
  • marketing
  • marketing miejsc
  • trendy PR
  • zabawki

Lego jest bez wątpienia fenomenem wśród zabawek. Żadna inna marka nie jest tak ponadczasowym, ponadpokoleniowym i dostosowanym praktycznie do każdego odbiorcy producentem. Po klocki sięgają dzieci i ich rodzice, dla których są nostalgiczną podróżą do czasów dzieciństwa. Bawią się nimi chłopcy i dziewczynki, mężczyźni i kobiety. Zestawy sprzed 20 i więcej lat, wycofane już z oficjalnej sprzedaży, na aukcjach internetowych osiągają olbrzymie ceny. Lego to nie tylko zabawa, to również inwestycja. Czy klienci marketingu miejsc mogą na niej skorzystać?

 

Jednym z projektów firmy jest Lego Ideas. W skrócie: zgłaszasz własny projekt zabawki z klocków, zgodny z jedną z kategorii Ideas (np. samochody, zamki, architektura itp.). Projekt musi zebrać 10 000 głosów w określonym czasie, aby trafić do komisji, która oceni czy zostanie zabawką skierowaną do sprzedaży. Na pierwszy rzut oka, jest to długa i żmudna droga. Z punktu widzenia marketingu miejsc bardzo opłacalna.

Nie chodzi o to, aby nasz projekt stał się faktycznym zestawem Lego (chociaż bez wątpienia byłby to sukces), zyski z jego sprzedaży i tak nie zasiliłyby budżetu pomysłodawcy. Biorąc udział w projekcie, miasta/firmy/instytucje mogłyby jednak sporo zyskać. Wizerunkowo i na ekwiwalencie reklamowym. Wykazując się  kreatywnością przed globalnym odbiorcą. Pokazując mu swój produkt/atrakcję turystyczną, chociaż tutaj nie powinno być złudzeń – Lego nie zagwarantuje zwiększenia liczby klientów i zysków za tym idących. Dla pomysłodawcy sam udział w Ideas będzie reklamą. Dla  – miast, powiatów i gmin, udział w projekcie ma jeszcze dodatkowy aspekt. W dążeniu do zebrania wymaganej liczby głosów należałoby zaangażować lokalną społeczność. Powstałaby kampania społeczna skupiona wokół globalnej marki w celu wypromowania małej ojczyzny. Integrowałaby ludzi pod egidą pomysłodawcy projektu, co dodatkowo sprzyjałoby budowaniu zaufania i wzmacniania relacji.

Gdzie jest haczyk? Najpierw trzeba trochę zainwestować – czasu, energii i pieniędzy. Zgłoszenie powinno zawierać bowiem lego – wizualizację. W ciągu 60 dni od zgłoszenia projektu trzeba zebrać 100 głosów (co nie powinno być trudne), dopiero później dostaje się dodatkowe dni na zebranie kolejnej puli. Aby promocja wypaliła, trzeba zatem przygotować plan działania i odpowiedni budżet.

Podsumowując, czy ktoś zastanawiając się nad ciekawym sposobem zaistnienia ze swoim produktem brał pod uwagę Lego?  Tworząc plany marketingowe warto wyjść poza dotychczasowe schematy i zadać sobie pytanie: dlaczego nie?

Udostępnij
0

Polecane wpisy

Weterani powstania styczniowego salutują podczas defilady. Wiktor Malewski (z lewej), Maria Fabianowska (z prawej). W dalszych rzędach stoją żołnierze. Źródło: NAC, Domena publiczna

22 stycznia, 2021

Powstanie styczniowe. Czyli jak budować tożsamość marki?


Czytaj więcej

Źródło: NAC, domena publiczna

12 maja, 2020

Józef Piłsudski wiedział jak robić marketing. Jak komunikował wizję? Case study


Czytaj więcej
31 grudnia, 2019

5 trendów w branży PR na 2020 roku.


Czytaj więcej
Wiktoria Czarnecka

    Twoje dane osobowe, kliknij aby sprawdzić w jakim celu je przetwarzamy

    Klauzula informacyjna
    Administratorem Państwa danych osobowych jest firma SZTYBLETY PR Wiktoria Czarnecka z siedzibą w Łodzi, 
ul. Antoniego Edwarda Odyńca, nr 41, lok. 19, 93-150, poczta Łódź (dalej jako „SZTYBLETY PR Wiktoria Czarnecka”).
    Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami prawa, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. i rozporządzenia ogólnego o ochronie danych osobowych (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04), w celu świadczenia usług na Państwa rzecz oraz kontaktu z Państwem w celu świadczenia usług przez okres niezbędny do świadczenia usług lub na Państwa rzecz oraz kontaktu z Państwem w celu świadczenia usług.
    Ponadto dane będą przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń celem ewentualnego wykazania prawidłowego ich przetwarzania.
    Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia świadczenie usług lub kontakt z Państwem.
    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, sprostowania, usunięcia, jak również ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz przeniesienia danych.
    Przysługuje Państwu również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
    Państwa zgoda może być wycofana w dowolnym momencie, nie wpływa to na wcześniejszą zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych osobowych.
    Dane kontaktowe do Administratora Państwa danych osobowych są takie jak na wstępie, dodatkowo można się skontaktować poprzez formularz kontaktowy pod adresem https://wiktoriaczarnecka.pl/.

    • Facebook
    Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usługi zgodnie z Polityką cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.OkDowiedz się więcej