marketing historyczny

Zamelduj się u mnie! Działam z ułańską fantazją.

Witaj, zapewne zameldowałeś się u mnie ponieważ szukasz nowych pomysłów na budowanie wizerunku Twojej marki. Dobrze trafiłeś! Spotkamy się, aby porozmawiać o tym co mogę dla Ciebie i Twojej marki zrobić? Chcesz mnie lepiej poznać? Zapraszam na jedno z moich szkoleń. Poruszam na nich narzędzia i działania, które wykorzystuję tworząc działania marketingowe dla firm. Potrzebujesz inspiracji, pomysłu? Przeczytaj moją książkę; pierwsza w Polsce monografia naukowa o marketingu historycznym. Napisana lekkim i przystępnym językiem, w której znajdziesz: case study ze świata marek komercyjnych, organizacji non-profit, podmiotów kulturalnych itd. Poznasz narzędzia marketingowe od których warto zacząć, dodatkowo przeprowadziłam dla Ciebie analizę: jak mówić i wykorzystywać w działaniach marketingowych postaci historyczne.
Marketing historyczny

Oferta współpracy

Co publikować na social media? Jak działać podczas świąt i rocznic narodowych? Jak wykorzystać historię w marketingu firmy, tak aby nie wywołać kryzysu wizerunkowego? Jak budować wizerunek marki wykorzystując Społeczną Odpowiedzialność Biznesu? Czy mogę budować tożsamość marki komercyjnej opartą na historii? Czy moja marka terytorialna ma coś do zaoferowania odbiorcom? Jak stworzyć działania z zakresu marketingu miejsca? Czym są emocje, wartości, symbole w marketingu? Czy historia jest zarezerwowana tylko dla polityków, podmiotów kultury i samorządów? Skontaktuj się ze mną! Razem z moim zespołem posiadamy jedyną w Polsce kompleksową ofertę dotyczącą marketingu historycznego. Poznaj ofertę:
  • pierwsze spotkanie i rozmowa o Twoich celach, klientach
  • otrzymujesz od nas brief na podstawie, którego przygotujemy dla Ciebie propozycję działań marketingowych
  • spotykamy się ponownie i omawiamy naszą propozycję. Zadawaj pytania, to czas dla Ciebie. Jesteśmy elastyczni i dążymy do realizacji Twojego celu.
  • jeśli pomysł i proponowany budżet zostanie przez Ciebie zaakceptowany, przystępujemy do działania
  • od tego momentu pracujemy nad analizą Twojej marki i rynku na, którym działasz, po to, aby wybrane przez nas działania marketingowe przyczyniły się do realizacji Twojego celu.
  • nie zaczynamy od narzędzi, ponieważ nic nie dzieje się magicznie. Przeprowadzamy analizę rynku. Jeśli nie posiadasz badań dotyczących Twoich odbiorców, wykonamy je dla Ciebie. Dzięki nim poznasz także język komunikacji, słowa i frazy kluczowe, skojarzenia, emocje, kody kulturowe związane z Twoją marką
  • możemy przygotować dla Ciebie plan marketingowy lub strategię. Plan marketingowy może być początkiem naszej współpracy, ponieważ zwykle wdraża się go na kilka miesięcy i on wskazuje jakie działania dla marki są najskuteczniejsze przy mniejszym budżecie niż przy stworzeniu strategii marketingowej. Masz czas, żeby nas poznać i zdecydować czy relacja z nami będzie na lata.
  • po zakończeniu działań przygotujemy dla Ciebie raport efektów. Wiemy, że marketing to nie same pomysły ale dane i analiza. Dlatego każde wybrane przez nas narzędzie jest mierzone za pomocą odpowiednio dobranych wskaźników.
Marketing historyczny

Maria Skłodowska - Curie czyli kobieta nowoczesna. Gdzie szukać inspiracji dla współczesnych Polek i Polaków

Tutaj zamówisz książkę– kliknij
  • upowszechnianie i edukowanie w kontekście praw kobiet.
  • praca i działanie w męskim świecie
  • kobiety inspirują kobiety: korzystanie z doświadczeń i wiedzy innych kobiet.
  • inspiracja Polakami, którzy łamali schematy i osiągnęli bardzo wiele w swojej dziedzinie.
  • Maria popadła w depresję po śmierci swojej siostry, a później matki. Próbowała zagłuszać cierpienie ciągłą nauką na ostatnim stopniu edukacji, gimnazjum, i robiła to tak intensywnie, że po ukończeniu szkoły była wyczerpana fizycznie i psychicznie. Skłodowska wyleczyła się z depresji, zmieniając otoczenie i codzienne czynności. Czytała romanse, godzinami spacerowała po lesie w towarzystwie swoich rówieśników, bawiła się w berka czy objadała owocami.
  • miała chwile, gdy miała gorszy nastrój i uważała, że nie jest wystarczająco dobra, że nie poradzi sobie z zadaniami jakich się podjęła. tzw. syndromem oszusta (poczucie, że mimo wiedzy w danym temacie, mamy przeświadczenie, że nie jesteśmy dość dobrzy, a inni to widzą i nas mogą zdemaskować).
  • widziałam kiedyś taki mem z podpisem: jestem, brzydka i mam wąsy. Wiem! Zostanę doktorantką! Nie wzięło się to znikąd, tyle, że przetrwało do naszych czasów. W XIX w. we Francji kobiety naukowcy były pokazywane właśnie jako te brzydkie, ordynarne, męskie i chociaż były pracowite, to nadawały się tylko do roli asystentki mężczyzny naukowca, który w hierarchii stał wyżej od nich.
  • organizowała naukę dla dzieci ze wsi, była korepetytorką.
  • w podróż poślubną pojechała z mężem na rowerach, które otrzymali w prezencie ślubnym.
  • razem z mężem pracowała, razem dokonali odkryć, a Piotr Curie zawsze podkreślał, że wkład Marii był porównywalny i nigdy nie umniejszał jej zasług.
  • mierzy się z hejtem w kontekście jej pracy naukowej oraz życia prywatnego. Nie dowierzano w jej wiedzę i inteligencję.
  • Maria nigdy nie opatentowała swoich odkryć, i ona, i jej mąż wyszli z założenia, że powinno to służyć światu nauki, a dzięki temu wspierać jej rozwój.
  • przyjaciel Marii Skłodowskiej-Curie, Albert Einstein powtarzał, że Maria jest jedyną osobą, której nie zepsuła sława.
  • gdy wybuchła I wojna światowa, Maria postanowiła zaangażować się w pomoc. Stworzyła pierwsze mobilne laboratoria rentgenowskie. By to osiągnąć, jako jedna z pierwszych kobiet zrobiła prawo jazdy
  • dzięki temu, że Maria nie opatentowała swoich odkryć, upowszechniono badania RTG, utworzono placówki radiologiczne, a co dla kobiet niesamowicie ważne: znaleziono lek na raka szyjki macicy!
  • gdy starsza siostra Ewa studiowała już na Sorbonie, ojciec namawiał Marię, aby ta nie obawiała się go zostawić i podążyła za swoją siostrą. Dziś nie byłoby w tym nic dziwnego, ale wtedy to podejście było zupełnie rewolucyjne!
Więcej w książce https://cedewu.pl/Marketing-historyczny-Czy-umiemy-madrze-korzystac-z-historii-p3615
Józef Piłsudski

Józef Piłsudski: czyli wizja i misja marki - niepodległa Polska

Tutaj zamówisz książkę – kliknij
  • upowszechnianie i edukowanie w kontekście praw kobiet.
  • praca i działanie w męskim świecie
  • kobiety inspirują kobiety: korzystanie z doświadczeń i wiedzy innych kobiet.
  • inspiracja Polakami, którzy łamali schematy i osiągnęli bardzo wiele w swojej dziedzinie.
  • Maria popadła w depresję po śmierci swojej siostry, a później matki. Próbowała zagłuszać cierpienie ciągłą nauką na ostatnim stopniu edukacji, gimnazjum, i robiła to tak intensywnie, że po ukończeniu szkoły była wyczerpana fizycznie i psychicznie. Skłodowska wyleczyła się z depresji, zmieniając otoczenie i codzienne czynności. Czytała romanse, godzinami spacerowała po lesie w towarzystwie swoich rówieśników, bawiła się w berka czy objadała owocami.
  • miała chwile, gdy miała gorszy nastrój i uważała, że nie jest wystarczająco dobra, że nie poradzi sobie z zadaniami jakich się podjęła. tzw. syndromem oszusta (poczucie, że mimo wiedzy w danym temacie, mamy przeświadczenie, że nie jesteśmy dość dobrzy, a inni to widzą i nas mogą zdemaskować).
  • widziałam kiedyś taki mem z podpisem: jestem, brzydka i mam wąsy. Wiem! Zostanę doktorantką! Nie wzięło się to znikąd, tyle, że przetrwało do naszych czasów. W XIX w. we Francji kobiety naukowcy były pokazywane właśnie jako te brzydkie, ordynarne, męskie i chociaż były pracowite, to nadawały się tylko do roli asystentki mężczyzny naukowca, który w hierarchii stał wyżej od nich.
  • organizowała naukę dla dzieci ze wsi, była korepetytorką.
  • w podróż poślubną pojechała z mężem na rowerach, które otrzymali w prezencie ślubnym.
  • razem z mężem pracowała, razem dokonali odkryć, a Piotr Curie zawsze podkreślał, że wkład Marii był porównywalny i nigdy nie umniejszał jej zasług.
  • mierzy się z hejtem w kontekście jej pracy naukowej oraz życia prywatnego. Nie dowierzano w jej wiedzę i inteligencję.
  • Maria nigdy nie opatentowała swoich odkryć, i ona, i jej mąż wyszli z założenia, że powinno to służyć światu nauki, a dzięki temu wspierać jej rozwój.
  • przyjaciel Marii Skłodowskiej-Curie, Albert Einstein powtarzał, że Maria jest jedyną osobą, której nie zepsuła sława.
  • gdy wybuchła I wojna światowa, Maria postanowiła zaangażować się w pomoc. Stworzyła pierwsze mobilne laboratoria rentgenowskie. By to osiągnąć, jako jedna z pierwszych kobiet zrobiła prawo jazdy
  • dzięki temu, że Maria nie opatentowała swoich odkryć, upowszechniono badania RTG, utworzono placówki radiologiczne, a co dla kobiet niesamowicie ważne: znaleziono lek na raka szyjki macicy!
  • gdy starsza siostra Ewa studiowała już na Sorbonie, ojciec namawiał Marię, aby ta nie obawiała się go zostawić i podążyła za swoją siostrą. Dziś nie byłoby w tym nic dziwnego, ale wtedy to podejście było zupełnie rewolucyjne!
Więcej w książce https://cedewu.pl/Marketing-historyczny-Czy-umiemy-madrze-korzystac-z-historii-p3615
Janina Lewandowska

Janina Lewandowska: czyli młodość ma swoje prawa

Tutaj zamówisz książkę – kliknij
  • upowszechnianie i edukowanie w kontekście praw kobiet.
  • praca i działanie w męskim świecie
  • kobiety inspirują kobiety: korzystanie z doświadczeń i wiedzy innych kobiet.
  • inspiracja Polakami, którzy łamali schematy i osiągnęli bardzo wiele w swojej dziedzinie.
  • Maria popadła w depresję po śmierci swojej siostry, a później matki. Próbowała zagłuszać cierpienie ciągłą nauką na ostatnim stopniu edukacji, gimnazjum, i robiła to tak intensywnie, że po ukończeniu szkoły była wyczerpana fizycznie i psychicznie. Skłodowska wyleczyła się z depresji, zmieniając otoczenie i codzienne czynności. Czytała romanse, godzinami spacerowała po lesie w towarzystwie swoich rówieśników, bawiła się w berka czy objadała owocami.
  • miała chwile, gdy miała gorszy nastrój i uważała, że nie jest wystarczająco dobra, że nie poradzi sobie z zadaniami jakich się podjęła. tzw. syndromem oszusta (poczucie, że mimo wiedzy w danym temacie, mamy przeświadczenie, że nie jesteśmy dość dobrzy, a inni to widzą i nas mogą zdemaskować).
  • widziałam kiedyś taki mem z podpisem: jestem, brzydka i mam wąsy. Wiem! Zostanę doktorantką! Nie wzięło się to znikąd, tyle, że przetrwało do naszych czasów. W XIX w. we Francji kobiety naukowcy były pokazywane właśnie jako te brzydkie, ordynarne, męskie i chociaż były pracowite, to nadawały się tylko do roli asystentki mężczyzny naukowca, który w hierarchii stał wyżej od nich.
  • organizowała naukę dla dzieci ze wsi, była korepetytorką.
  • w podróż poślubną pojechała z mężem na rowerach, które otrzymali w prezencie ślubnym.
  • razem z mężem pracowała, razem dokonali odkryć, a Piotr Curie zawsze podkreślał, że wkład Marii był porównywalny i nigdy nie umniejszał jej zasług.
  • mierzy się z hejtem w kontekście jej pracy naukowej oraz życia prywatnego. Nie dowierzano w jej wiedzę i inteligencję.
  • Maria nigdy nie opatentowała swoich odkryć, i ona, i jej mąż wyszli z założenia, że powinno to służyć światu nauki, a dzięki temu wspierać jej rozwój.
  • przyjaciel Marii Skłodowskiej-Curie, Albert Einstein powtarzał, że Maria jest jedyną osobą, której nie zepsuła sława.
  • gdy wybuchła I wojna światowa, Maria postanowiła zaangażować się w pomoc. Stworzyła pierwsze mobilne laboratoria rentgenowskie. By to osiągnąć, jako jedna z pierwszych kobiet zrobiła prawo jazdy
  • dzięki temu, że Maria nie opatentowała swoich odkryć, upowszechniono badania RTG, utworzono placówki radiologiczne, a co dla kobiet niesamowicie ważne: znaleziono lek na raka szyjki macicy!
  • gdy starsza siostra Ewa studiowała już na Sorbonie, ojciec namawiał Marię, aby ta nie obawiała się go zostawić i podążyła za swoją siostrą. Dziś nie byłoby w tym nic dziwnego, ale wtedy to podejście było zupełnie rewolucyjne!
Więcej w książce https://cedewu.pl/Marketing-historyczny-Czy-umiemy-madrze-korzystac-z-historii-p3615
Marketing historyczny

Marketing historyczny. Czy umiemy mądrze korzystać z historii? − pierwsza w Polsce książka o tym, jak wykorzystać historię do zbudowania tożsamości i wizerunku marki?

Tytułowym pytaniem rozpoczynam refleksję na temat sposobu, w jaki przekaz historii wpływa na naszą tożsamość narodową. Bohaterowie, symbole, wartości – wszystko to buduje poczucie jedności narodu, a umiejętne poprowadzenie opowieści jest tu równie ważne jak storytelling każdej marki, także komercyjnej. Nie tylko definiuję pojęcie marketingu historycznego, ale także prezentuję konkretne narzędzia do wykorzystania przez podmioty kultury, samorządy oraz przedstawicieli marek komercyjnych chcących osadzić swoją markę w kontekście historycznym. Spoglądam niestandarsowo – z perspektywy wprawnego PR-owca i miłośniczki historii − co sprawia, że książkę tę czyta się nie tylko z należytą tematowi refleksją, ale i z uśmiechem i sympatią do przedstawianych w case study sylwetek postaci historycznych. Mimo dość swobodnej i lekkiej w odbiorze formy nie unikam tematów trudnych, takich jak kwestia komunikacji martyrologii – zbrodni katyńskiej czy żołnierzy wyklętych. Naukowość książki (dane, tabele, grafiki) jest jej dodatkowym atutem, czyniącym ją wartościową pozycją także dla studentów i pracowników naukowych. Wydanie publikacji zostało dofinansowane przez Wyższą Szkołę Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Patronami medialnymi są: Sprawny marketing, Nowy marketing, Brief, „Marketing przy kawie, Ogólnopolska Grupa Rekonstrukcji Historycznej Przysposobienia Wojskowego Kobiet. Gdzie możesz kupić książkę? Napisz do mnie lub kup online:
Marketing historyczny

O mnie

Wiktoria Czarnecka – Ułan PR, wykładowca akademicki, właścicielka agencji Sztyblety PR, pedagog, trener. W swojej pracy łączy PR & marketing z wiedzą pedagogiczną. Zajmuje się budowaniem tożsamości i wizerunku marki. Doradza i szkoli m.in. z storytellingu, buyer persony, marketingu: historycznego, sportowego, miejsca. Współpracuje z firmą szkoleniowo-doradczą AVENHANSEN. Czytaj więcej

Marketing historyczny jest dla Twojej marki!

  • zbudujesz tożsamość marki
  • stworzysz spójny język komunikacji oparty na wartościach, misji i wizji oraz osobowości Twojej marki
  • zdobędziesz umiejętność wykorzystania takich narzędzi jak: storytelling, real-time marketing szczególnie w obszarze social media
  • jeśli jesteś marką komercyjną to zwiększyszysz rozpoznawalność i siłę wizerunku dzięki zaplanowanym działaniom z zakresu CSR i CCR
  • jeśli jesteś podmiotem kultury to dowiesz się jak przygotować atrakcyjną ofertę dla potencjalnych partnerów1
  • osoba publiczna, polityk dzięki marketingowi historycznemu mogá nauczyć się mówić do grup odbiorców językiem kodów kulturowych i symboli, a wszystko osadzone w przemyślanie zbudowanym rdzeniu emocjonalnym marki
  • zaprojektujesz eventy historyczne/ wydarzenia narodowe na podstawie kontekstu między odbiorcami a przeszłością.
Szablon_1_2

Czym jest marketing historyczny?

To budowanie relacji między określonymi grupami odbiorców, a: postaciami, wydarzeniami, miejscami, przedmiotami oraz opowieściami historycznymi na zasadzie rozpoznawania kontekstu między nimi. Mechanizm kontekstu osadzony jest na odpowiednim rozpoznaniu odbiorców i ich potrzeb oraz dopasowaniu ich do aspektów historycznych dotyczących historii. Kontekst zaś musi być nacechowany rdzeniem emocjonalnym, symbolami i archetypami, które przy wykorzystaniu narzędzi marketingu historycznego doprowadzą do zbudowania zainteresowania tematem i utrzymaniem pamięci historycznej.
Szablon_3_1

Patroni medialni książki

szabla (1)

Poznaj mnie na social media!

Zamelduj się w moim Sztabie!


    Twoje dane osobowe, kliknij aby sprawdzić w jakim celu je przetwarzamy

    Klauzula informacyjna
    Administratorem Państwa danych osobowych jest firma SZTYBLETY PR Wiktoria Czarnecka z siedzibą w Łodzi, 
ul. 6 sierpnia, nr 74, lok. 311, 90-646 poczta Łódź (dalej jako „SZTYBLETY PR Wiktoria Czarnecka”).
    Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami prawa, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. i rozporządzenia ogólnego o ochronie danych osobowych (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04), w celu świadczenia usług na Państwa rzecz oraz kontaktu (za pośrednictwem formularza kontaktowego, komunikatora WhatsApp oraz Facebook Messenger) z Państwem w celu świadczenia usług przez okres niezbędny do świadczenia usług lub na Państwa rzecz oraz kontaktu z Państwem w celu świadczenia usług.
    Ponadto dane będą przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń celem ewentualnego wykazania prawidłowego ich przetwarzania.
    Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia świadczenie usług lub kontakt z Państwem.
    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, sprostowania, usunięcia, jak również ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz przeniesienia danych.
    Przysługuje Państwu również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
    Państwa zgoda może być wycofana w dowolnym momencie, nie wpływa to na wcześniejszą zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych osobowych.
    Dane kontaktowe do Administratora Państwa danych osobowych są takie jak na wstępie, dodatkowo można się skontaktować poprzez formularz kontaktowy pod adresem https://wiktoriaczarnecka.pl/.