Skip to content Skip to footer
O MNIE

Wiktoria

Jestem ekspert marketingu historycznego, Ułanem PR-u, autorką pierwszej w Polsce książki o Marketingu historycznym, wykładowcą akademickim, szkoleniowcem, pedagogiem, właścicielką marki Sztyblety PR

Marketing historyczny to budowanie tożsamości i wizerunku w oparciu o wartości, emocje, symbole i potrzeby odbiorców.

Od 12 lat pracuję w marketingu. Doświadczenie zdobywałam zarówno prowadząc PR & Marketing w podmiotach: sportowych, samorządowych, kultury, jak i w agencji PR, prowadząc projekty dla dużych marek z branży FMCG oraz produktów sanitarnych. W swojej pracy łączę wiedzę marketingową z wiedzą pedagogiczną, co pozwala mi rozumieć zachowania odbiorców. Obecnie piszę doktorat z marketingu historycznego.

Wykładam podstawy zarządzania, marketingu, marketing internetowy, tworzenie i zarządzanie treściami w mediach społecznościowych, charakterystyka i rodzaje eventów, bezpieczeństwo i logistyka imprez masowych, organizacja imprez kulturalnych, basics of marketing, marketing research na Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie.

Należałam do zespołu naukowego w Europejskim Regionalnym Centrum Ekohydrologii Polskiej Akademii Nauk w Łodzi przy międzynarodowym projekcie ATENAS JPI Water. Moje zadania dotyczyły animacji społecznej: proces zmiany postaw mieszkańców miasta w kontekście retencji wody.

Moja książka o marketingu historycznym została objęta patronatem

ikona-wiktoria copy

Dlaczego napisałam książkę naukową

Marketing historyczny. Czy umiemy mądrze korzystać z historii?

Tytułowym pytaniem rozpoczynam refleksję na temat sposobu, w jaki przekaz historii wpływa na naszą tożsamość narodową. Bohaterowie, symbole, wartości – wszystko to buduje poczucie jedności narodu, a umiejętne poprowadzenie opowieści jest tu równie ważne jak storytelling każdej marki, także komercyjnej. Nie tylko definiuję pojęcie marketingu historycznego, ale także prezentuję konkretne narzędzia do wykorzystania przez podmioty kultury, samorządy oraz przedstawicieli marek komercyjnych chcących osadzić swoją markę w kontekście historycznym.

Spoglądam niestandardowo – z perspektywy wprawnego PR-owca i miłośniczki historii − co sprawia, że książkę tę czyta się nie tylko z należytą tematowi refleksją, ale i z uśmiechem i sympatią do przedstawianych w case study sylwetek postaci historycznych. Mimo dość swobodnej i lekkiej w odbiorze formy nie unikam tematów trudnych, takich jak kwestia komunikacji martyrologii – zbrodni katyńskiej czy żołnierzy wyklętych. Naukowość książki (dane, tabele, grafiki) jest jej dodatkowym atutem, czyniącym ją wartościową pozycją także dla studentów i pracowników naukowych.

Gdzie możesz kupić książkę

Napisz do mnie

wiktoria@wiktoriaczarnecka.pl