wiktoria czarnecka logowiktoria czarnecka logowiktoria czarnecka logowiktoria czarnecka logo
  • HOME
  • BLOG
  • O MNIE
  • OFERTA
    • PR & Marketing
    • Szkolenia PR & Marketing
  • REALIZACJE
  • KLIENCI
  • REFERENCJE
  • KONTAKT

Wysyłka kreatywna na Święta

  • Strona główna
  • Blog
  • Blog
  • Wysyłka kreatywna na Święta
Kreatywność. To brzmi trendi!
17 sierpnia, 2017
Numer telefonu do Świętego Mikołaja
6 grudnia, 2017
Pokaż wszystkie

Wysyłka kreatywna na Święta

Categories
  • Blog
  • Public Relations
Tags
 

Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, poruszam temat: jak złożyć życzenia, a przy tym zostać zapamiętanym w głowach dziennikarzy? Rozsyłanie informacji prasowych nie musi oznaczać tzw. „masówki”, które i tak wylądują w spamie bądź koszu. Powiedzmy sobie szczerze: nie przyniosą sukcesu i nie wzbudzą zainteresowania. Jeśli podejdziemy do tego niestandardowo możemy zaskarbić sobie uwagę konkretnego dziennikarza.

(zdjęcie autorstwa rawpixel na licencji CC0)

Kreatywna wysyłka musi być… kreatywna

Każdy kto zajmuje się pijarem zdaje sobie sprawę, że wysyłka kreatywna wcale do najprostszych nie należy. Po pierwsze musimy odpowiedzieć sobie na pytanie: jakie funkcje ma spełniać? Czy jej zadaniem będzie wypromowanie nowego produktu rozpoznawanej marki, dobre relacje z dziennikarzem, czy też – wprowadzenie nowej marki do świadomości odbiorców? Kiedy już określimy cel wysyłki w dalszej kolejności należy dobrać kontekst oraz sposób przekazu. Zapamiętajcie: kreatywna wysyłka musi być… kreatywna 😉 Mogę Was uspokoić to wcale nie oznacza, że musi być ona kosztowna. Najważniejszy jest pomysł, który jest zgodny z przekazem marki, którą promujemy. Właśnie to jest drogą do publikacji.

Aby podkreślić dobrą relację z dziennikarzem do którego zamierzamy wysłać przesyłkę proponuję dołączyć liścik, lub zwykły produkt naszego klienta w wyjątkowej oprawie stanowi wartość dodaną. Pamiętajmy, że taka wysyłka nie trafia do wszystkich rąk. Oprócz pomysłowej wysyłki zawsze trzeba dołączyć materiał prasowy. Powinien zostać przesłany w formie elektronicznej, która jest edytowalna. Materiał może mieć formę tekstową z dołączonym materiałem graficznym oraz np. nagranie wideo.

Kiedy nadamy już wysyłkę kreatywną, po odczekaniu kilku dni należy skrupulatnie zbierać informacje zwrotne od redakcji. Warto aktualizować bazę danych i nie odrzucać follow upów – dzięki rozmowie telefonicznej mamy szansę poznać zainteresowania dziennikarzy i będziemy mogli ich czymś miło zaskoczyć. Wykonujemy telefony, piszemy maile do dziennikarzy do których skierowaliśmy wysyłkę kreatywną. Zbierając informacje zwrotne dostarczamy dodatkowe materiały. Jeśli wysyłka wygenerujemy publikacje, uwzględniamy je w raporcie, który przygotowujemy dla klienta. Pamiętajcie: Im więcej publikacji, tym lepiej.

A teraz do wysyłek!

 

Udostępnij
2

Polecane wpisy

4 lutego, 2022

Buduj markę z klocków Lego


Czytaj więcej

Weterani powstania styczniowego salutują podczas defilady. Wiktor Malewski (z lewej), Maria Fabianowska (z prawej). W dalszych rzędach stoją żołnierze. Źródło: NAC, Domena publiczna

22 stycznia, 2021

Powstanie styczniowe. Czyli jak budować tożsamość marki?


Czytaj więcej

Źródło: NAC, domena publiczna

12 maja, 2020

Józef Piłsudski wiedział jak robić marketing. Jak komunikował wizję? Case study


Czytaj więcej
Wiktoria Czarnecka

    Twoje dane osobowe, kliknij aby sprawdzić w jakim celu je przetwarzamy

    Klauzula informacyjna
    Administratorem Państwa danych osobowych jest firma SZTYBLETY PR Wiktoria Czarnecka z siedzibą w Łodzi, 
ul. Antoniego Edwarda Odyńca, nr 41, lok. 19, 93-150, poczta Łódź (dalej jako „SZTYBLETY PR Wiktoria Czarnecka”).
    Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami prawa, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. i rozporządzenia ogólnego o ochronie danych osobowych (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04), w celu świadczenia usług na Państwa rzecz oraz kontaktu z Państwem w celu świadczenia usług przez okres niezbędny do świadczenia usług lub na Państwa rzecz oraz kontaktu z Państwem w celu świadczenia usług.
    Ponadto dane będą przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń celem ewentualnego wykazania prawidłowego ich przetwarzania.
    Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia świadczenie usług lub kontakt z Państwem.
    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, sprostowania, usunięcia, jak również ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz przeniesienia danych.
    Przysługuje Państwu również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
    Państwa zgoda może być wycofana w dowolnym momencie, nie wpływa to na wcześniejszą zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych osobowych.
    Dane kontaktowe do Administratora Państwa danych osobowych są takie jak na wstępie, dodatkowo można się skontaktować poprzez formularz kontaktowy pod adresem https://wiktoriaczarnecka.pl/.

    • Facebook