Warsztaty z zakresu public relations

 
Wsparcie w komunikacji i wyborze odpowiednich narzędzi do prowadzenia i utrzymywania dialogu z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym.

 

Warsztaty - public relations


 

Public Relations - podstawy

  • Poznanie narzędzi PR: rodzaje narzędzi oraz w jaki sposób dobieramy je do osiągnięcia założonych celów
  • Dobre praktyki: przykłady marek, które dobrze wykorzystują narzędzia PR
  • Wskazanie potrzeby działań PR w organizacji: cele (np. wizerunkowe, komunikacyjne), które możemy osiągnąć dzięki działaniom PR
  • Mity o PR: różnice między PR a Propagandą, Reklamą i Marketingiem
  • Praca specjalisty ds. PR: kompetencje, cechy osoby pracującej na stanowisku ds. PR, jak wygląda praca na co dzień, w czasie kryzysu lub przy dużych wydarzeniach
  • Działania PR dbające o wizerunek prezesa/właściciela: jak kreować pozytywny wizerunek tzw. wśród pracowników, klientów, mediów, sponsorów
  • Zarys strategii PR: po co tworzy się strategie PR, jakie są jej kluczowe części, jak należy ją poprawnie przygotować
  • KORZYŚCI: zdobędziesz podstawową wiedzę na temat praktycznego zastosowania narzędzi PR w działaniach swojej marki, dowiesz się jak przygotowywać strategie działań w swojej firmie oraz jak przygotować rekrutację i stworzyć stanowisko osoby ds. PR, dowiesz się jakie są istotne różnice między PR a marketingiem dlaczego ze sobą ściśle współdziałają ale nie będziesz wiedział gdzie leży granica między nimi.

 

Wiedza PR dla menadżerów

  • Poznanie narzędzi PR: rodzaje narzędzi oraz w jaki sposób dobieramy je do osiągnięcia założonych celów
  • Organizacja pionu PR: biuro prasowe, podział zadań, rzecznik prasowy, hierarchia pionu PR i poszczególnych pracowników w strukturze firmy, dlaczego od dobrego podziału zależy wizerunek firmy i zarządzanie sytuacja kryzysową
  • Kluczowe kompetencje w PR: cechy osoby zajmującej się PR, na co trzeba być przygotowanym, lider a przywódca, który jest lepszym specjalista od budowania relacji, dlaczego PR wspiera dział HR w firmach
  • PR wewnętrzny - sposób motywacji i budzenia zaangażowania u pracowników, narzędzia komunikacji wewnętrznej, działania CSR
  • Media relations: przygotowanie do wywiadu, regulaminy współpracy z mediami, wewnętrzna polityka przepływu informacji, dress code
  • Dobre praktyki
  • KORZYŚCI: poznasz narzędzia PR potrzebne w codziennej pracy menadżera oraz jak pracują piony PR w firmach. Oprócz wiedzy teoretycznej, otrzymasz dużą dawkę case study, ćwiczeń. Po szkoleniu będziesz mógł skonsultować stworzony przez Ciebie plan organizacji i zadań pionu PR w Twojej organizacji.

 

Wystąpienia publiczne

  • Rodzaje wystąpień publicznych: charakterystyka i rodzaje wystąpień ze względu na rodzaj mediów, cel i informacje jakie przekazujemy
  • Personal branding: świadome kreowanie swojego wizerunku na rynku pracy
  • Poznanie zasad komunikacji werbalnej i niewerbalnej: szczególnie potrzebne przy autoprezentacji (kreowanie swojego wizerunku), zrozumienie gestów, kolorów oraz symboliki, którą odczytują nasi odbiorcy i rozmówcy
  • Pozyskanie słuchaczy: jak prezentacja może porwać odbiorców - zaplanowanie już na poziomie tworzenia prezentacji
  • Techniki radzenia sobie z tremą: poznasz jak przygotować się do dnia wystąpienia i jak poradzić sobie tuż przed prezentacją
  • Warsztat przygotowania prezentacji: przygotowanie schematu wystąpienia w zależności od okoliczności w jakich będziemy występować, odbiorców do których będziemy mówić oraz informacji jakie chcemy zaprezentować
  • Dobre praktyki
  • Wystąpienie publiczne pod okiem trenera: wystąpienie na wybrany przez siebie temat pod koniec szkolenia
  • KORZYŚCI: dowiesz się jakie przemówienia porwały tłumy i zmieniły bieg historii i jak ich schemat i techniki w tym pomogły. Poznasz sposoby panowania i pracy nad tremą oraz jak sprawić aby wystąpienie zostało pozytywnie odebrane. Nabędziesz niezbędną wiedzę na temat komunikacji niewerbalnej: kolorów, symboliki także dress code, które mogą wzmocnić Twój przez. Dodatkowo będziesz miał okazję przygotować schemat wystąpienia i zaprezentować go przed grupą i trenerem.

 

Podstawy etykiety w PR

  • Powitania - Przedstawianie: czyli kwestia precedencji (pierwszeństwa) przy powitaniu, zabieraniu głosu, zajmowania miejsc podczas oficjalnych spotkań
  • Przyjęcia i spotkania: rodzaje przyjęć i spotkań, rola i zadania gospodarza, menu i wybór potraw, rozmieszczenie gości, wizytówki
  • Etykieta w biurze: 12 przykazań dobrego wychowania w biurze
  • Etykieta telefoniczna: sposób rozmowy, prowadzenie telekonferencji, najczęstsze błędy
  • Podstawowe zasady dress code: ogólne zasady, ubiór dla kobiety i mężczyzny, najczęstsze błędy
  • Etykieta towarzyska - etykieta biznesowa: jakie są różnice, najczęstsze błędy
  • Co robić kiedy nie wiem jak się zachować: porady jak poradzić sobie w nowej sytuacji
  • Dobre praktyki
  • KORZYŚCI: wiedza na temat kanonów zachowań wspiera nas w działaniach biznesowych.Poznasz, dzięki metodzie warsztatowej, umiejętności budowania pozytywnych relacji z partnerami biznesowymi opartych na zasadach dobrego wychowania oraz zwrócisz uwagę na zasady kultury z której wywodzi się Twój rozmówca. Dowiesz się jakie są różnice między etykietą biznesową a towarzyską. Dzięki temu wypadniesz lepiej podczas negocjacji oraz lepiej zrozumiesz zachowanie drugiej strony.

 

CSR. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu w działaniach PR

  • budowanie wizerunku marki - jak społeczna odpowiedzialność biznesu buduje dobre relacje z otoczeniem
  • tworzenie komunikacji wewnętrznej - angażowanie pracowników w działania społeczne, budowanie z nimi więzi oraz budowanie spójności zasad i wartości firmy. Tworzenie kultury organizacyjnej
  • relacje ze społecznością lokalną i opinią publiczną - budowanie zasad komunikacji i relacji firmy ze społecznościami lokalnymi i środowiskami opiniotwórczymi.
  • Dobre praktyki - przykłady działań CSR z kraju i ze świata
  • KORZYŚCI: warsztat ma na celu skłonić do refleksji na temat potencjału, działań społecznych, które są ważną częścią w realizowaniu spójnej komunikacji firmy z środowiskiem wewnętrznym i zewnętrznym.

 

Wizerunek Pracodawcy w działaniach PR

  • narzędzia do komunikacji z pracownikami
  • wizerunek pracodawcy
  • wykorzystanie zaangażowania pracowników
  • znaczenie komunikacji wewnętrznej do budowania strategii organizacji
  • dobre praktyki

 

Event narzędziem PR

  • Lokalizacja eventu
  • Jak komunikować event
  • Dobór contentu do odbiorców
  • Współpraca z mediami
  • Współpraca z instytucjami i organizacjami
  • Znaczenie sponsoringu w event marketingu