Notatnik Kreatywnego Marketera #9
Styczeń 11, 2019
Notatnik Kreatywnego Marketera #11
Styczeń 11, 2019
Pokaż wszystkie

Notatnik Kreatywnego Marketera #10

Kiedy wrzucałam ten tekst na facebooka, to zaczynał się magiczny czas grudniowy🎄 🎄 Przygotowałam wtedy dla Was kilka spotów, które  mnie ujęły Chociaż im dalej w las tym więcej drzew Czytajcie i dzielcie się wiedzą🎄

🎯Jeśli Święta to prezenty🎁 a jak prezenty to… odwieczny problem gdzie je schować przed dziećmi Przyznaję, będąc dzieckiem szukałam w domu ukrytych przed Gwiazdką prezentów W przypadku reklamy Allegro, gdzie mama chowa przed dziećmi paczki z prezentami w domowym schowku, przychodzi mi na myśl: twórcze kombinowanie, które wymaga tworzenia skojarzeń zaskakujących, przy tym muszą być wartościowe i zrozumiałe dla innych ludzi, nie tylko dla nas. Należy kojarzyć rzeczy, których w pierwszej chwili nie da się połączyć, a następnie szukać idei wypływających z tych połączeń
Źródło: Youtube, Allegro: https://www.youtube.com/watch?v=pIH3YIJRgJI

🎯Skoro jesteśmy przy magii Świąt to zanurzmy się w świat baśni i bajek Najnowsza reklama zegarków Citizen „I’m late” to dzieło współpracy marki z wytwórnią Disneya W reklamie widzimy białego królika tak dobrze nam znanego z historii „Alicji w krainie czarów”. Biały królik przemierza współczesne ulice Nowego Jorku. Próbuje być na czas na spotkaniu z Alicją oraz na przedstawienie „Królowej Kier” w Kings Theatre. Jak możemy się domyślić: spóźnia się. W przypadku tej reklamy przychodzi mi na myśl wykorzystanie: twórczego kombinowania, ale również pasuje tutaj: metoda, która przenosi ciężar z myślenia werbalnego na myślenie wizualne. Wykorzystuje się w niej wzory, symbole, schematy obrazowe, kształty. Język wizualny
składa się z symboli które mogą zastąpić słowa. W tym przypadku, w popkulturze wszyscy znamy historię Alicji w krainie czarów i wiecznie spóźnionego królika z zegarkiem. Nie trzeba słów wystarczą skojarzenia i symbole, oczywiście tak jak w tym przypadku: bardzo dobrze dobrane
Źródło: YouTube,Citizen Watch US https://www.youtube.com/watch?v=iZcoNoaDBrU

🎯Na koniec, wisienka na torcie 🍒 Spot zwrócił moją uwagę z dwóch powodów. W pierwszych sekundach zobaczyłam… czerwonego kaptura i dlatego chciałam zobaczyć jak zostanie pokazany wilk🐺 Wszyscy Ci co mnie znają, wiedzą, że na moich szkoleniach pojawia się motyw wilka, dlaczego A to temat na salę szkoleniową Wracając do meritum. Reklama mnie naprawdę urzekła, pozwoliła na sekundę się zatrzymać. Co mogli jej twórcy wykorzystać przy jej powstawaniu? Moim zdaniem jest to piękny przykład dramy. Bardzo dobrze, ktoś pokazał jak małe dzieci mówią nam o problemie, o tym co je boli i czego im brakuje. Stosują metafory. Poza tym właśnie bajki służą do tego, aby przerabiać zachowania, emocje i postawy społeczne. Dziewczyna pokazał swoim bliskim jak naprawdę wygląda świat w którym żyje, swoich bliskich wcieliła w rolę i przypisała im zachowania, które występują u nich na co dzień. Dzięki temu jej bliscy mogli zobaczyć jak ona widzi i czuje ich wspólny świat. Z punktu widzenia pedagogicznego (o marketingowym powiem brawo!) to wielkie oklaski należą się Empikowi
Źródło: YouTube, Empik: https://www.youtube.com/watch?v=zB7RpUsha3U
#notatnikkreatywnegomarketera #swiatecznereklamy