Propaganda w 1939 roku. PR z historią w tle
Wrzesień 1, 2018
Notatnik Kreatywnego Marketera #2
Wrzesień 25, 2018
Pokaż wszystkie

Notatnik Kreatywnego Marketera #1

canva

 

Buum! Pierwsza praca wrześniowa ujrzała światło dzienne W każdy piątek, otrzymacie ode mnie zbiór i krótką analizę przykładów kreatywności w działaniach marketingowych z ostatniego czasu Czytajcie

Są tu jacyś miłośnicy metalu? To jest coś dla Was Podczas festiwalu muzyki heavy metalowej marka Fenplast zrobiła eksperyment umieszczając w pomieszczeniu zbudowanym z ich dźwiękoszczelnych okien, śpiące w łóżeczkach niemowlęta. Podczas gdy tłum przybyłych uczestników bawił się pod jedną ze scen festiwalowych tuż obok słodko spały małe dzieci. Jak mógł powstać ten pomysł? Kłania się tu jedna z metod twórczego rozwiązywania problemów: łączenie na pozór przeciwnych sobie tematów, której autorem jest W.J.J. Gordon. I jak Wam się podoba: słodko śpiące maleństwa na Heavy Montreal 2018? https://nowymarketing.pl/a/19522,pokoj-pelen-spiacych-niemo…

…coś z łódzkiego. Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi stworzyło kampanię „Zapal czerwoną lampkę” dotyczącą Spektrum Pozalkoholowych Zaburzeń Płodu. Warto docenić kampanie społeczne, których twórcy chcąc wpłynąć na postawy odbiorców mówią o dobrych rzeczach, a nie straszą złymi. W spocie, wypowiadające się matki pokazują oczywiste normy społeczne. Sama nazwa kampanii to dobrze wykorzystana gra słów, ale równocześnie nawiązanie do wielu mitów z którymi należy walczyć, szczególnie z piciem lampki czerwonego wina. Przy okazji: piwo bezalkoholowe w ciąży jest niebezpieczne bo może zawierać alkohol (0.4 – 0.5%) Brawa dla twórców za pozytywny przekaz! Źródło: Nowy Marketing, https://nowymarketing.pl/a/19610,zapal-czerwona-lampke-alek…

Kolejne ciekawe działanie marketerów. Z okazji 30 lat odkąd Nike stworzyło hasło: „Just Do It” stworzono kampanię z udziałem sportowców. Pozostajemy w tematyce postaw. Czy nie odnosicie wrażenia, że już gdzieś taką kampanię widzieliście? To dobrze czujecie Aby powstało coś nowego, musimy sprawdzić co już istnieje w danym temacie. Twórcze myślenie zaczyna się od zmiany zastanej rzeczywistości. Nie możemy tworzyć, bez sprawdzenia co już powstało i jak można to udoskonalić lub opowiedzieć na nowo. Podobno lubimy melodie, które już słyszeliśmy Kampania uderza w znane i powtarzane wartości: wiara w swoje siły, nie porównywanie się do innych czy stawianie sobie celów w życiu. Tym właśnie jest sport. Twórcy kampanii uderzają w punkt: wstań i zrób to o czym marzysz! Wzywają do działania. Do dzieła https://marketingprzykawie.pl/…/kampania-nike-okazji-30-le…/

5.09 przypadały 72 urodziny kultowego wokalisty zespołu Queen: Freddiego Mercury’ego. Z tej okazji lotnisko Heathrow przygotowało ciekawe działanie. Wokalista Queen nim stał się częścią zespołu, w 1970 roku – pracował jako bagażowy właśnie na tym lotnisku. Personel wykonujący ten rodzaj pracy nagrał teledysk do utworu „I Want To Break Free”. Niezbędne „narzędzia” do pracy marketera? Wiedza na temat popkultury, ciekawość i otwartość Na kreatywność składa się wiele cech, m.in. otwartość i ciekawość. Pamiętajcie, że same narzędzia marketingowe nie wystarczą jeśli nie powiadamy pomysłu. Skąd go czerpać? Z ciekawości i otwartości na różne dziedziny nauki : Historia i popkultura są nieodzowną kopalnią pomysłów do kampanii marketingowych a reszta? W tym przypadku: RTM + niestandardowy event = spot filmu „Bohemian Rhapsody”. Powtórzę to co powiedziałam, przy kampanii Nike. Czy ktoś ma wrażenie, że już widział podobną akcję. Tak, to nie przypadek. Niestandardową akcję zrobili twórcy filmu o agencie 007 wraz z Coca-Cola przy okazji promocji „Skyfall”. W kreatywności twórzmy schematy na nowo https://nowymarketing.pl/a/19657,british-airways-i-heathrow…

Czytajcie i dzielcie się wiedzą z innymi Odmeldowuję się!