Nazwa akcji stanowi połączenie dwóch słów – polskiego „bohater” oraz angielskiego „ON”, czyli „włączyć”. Angielskie „ON” dosłownie włącza historię bohatera – film albo prezentację, na komputerze, w telewizji bądź na tablecie. Nazwa ma również sygnalizować chęć włączenia do świadomości społecznej indywidualnych historii Powstańców poprzez nowoczesny patriotyzm. źródło: https://bohateron.pl
źródło: YouTube: BohaterOn
źródło: YouTube: BohaterOn
źródło: YouTube, Muzeum Powstania Warszawskiego
➡ W lipcu 2013 roku Muzeum Powstania Warszawskiego zorganizowało akcję „Rozpoznaj”. Celem projektu było zidentyfikowanie jak największej liczby osób, które pojawiły się w filmie „Powstanie Warszawskie”.
źródło: YouTube, Muzeum Powstania Warszawskiego
źródło: YouTube, Muzeum Powstania Warszawskiego
źródło: YouTube, thereisacity
Tak, to nie przypadek, że wybrałam projekty dotyczące Powstania Warszawskiego. Nie chodzi tylko o dzisiejszą datę 1 sierpnia, ale również o to czym dla wszystkich Polaków jest to wydarzenie historyczne. Historycy mogą się spierać co do słuszności wybuchu Powstania, jednak to emocje nas wywołują do tablicy, nawet gdy nikt nie woła. Po obejrzeniu tych kilku przykładów akcji dotyczących Powstania, odpowiedzcie sobie jakie emocje pojawiały się w Waszych głowach? Celowo na koniec zostawiłam spot, w którym pokazane jest, jak Warszawa zatrzymuje się na jedną minutę. Jest takie miasto… Jest taki kraj, który zatrzymuje się na jedną minutę każdego roku 1 sierpnia o 17.00, żeby oddać hołd uczestnikom największego powstania podczas II wojny światowej. Ten prosty rytuał (w całym kraju!), budzący emocje, mocno widoczny, zachęca, motywuje do działania. Dzięki tym emocjom możemy pochylić się nad faktami. To jak,? Wiesz już który nauczyciel motywował Cię do działania? Wiesz dlaczego w swoich działaniach marketingowych emocje wywołują silniejszy efekt niż same fakty?