Emocje czy fakty? PR z historią w tle.

Jak skompromitowała się legenda argentyńskiej piłki. W PRostych słowach o etykiecie.
Czerwiec 27, 2018
Propaganda w 1939 roku. PR z historią w tle
Wrzesień 1, 2018
Pokaż wszystkie

Emocje czy fakty? PR z historią w tle.

Źródło: pixabay, autor: pasja1000, licencja CC0

Źródło: pixabay, autor: pasja1000, licencja CC0

Przypomnijmy sobie lekcje historii czy języka polskiego. Którzy nauczyciele zapadli Nam w pamięć? Od kogo lepiej uczyliśmy się tych przedmiotów? Emocje czy fakty?  Co wpływa na nasze wybory w działaniach marketingowych? Sprawdźcie to na własnej skórze. Oto kilka przykładów:

 

BohaterOn – włącz historię! jest ogólnopolską kampanią dotyczącą upamiętnienia i uhonorowania uczestników Powstania Warszawskiego. W ramach akcji można przesłać bezpłatną kartkę, która jest dystrybuowana na terenie całego kraju. Spoty pokazują codzienność uczestników Powstania Warszawskiego: ostatnie chwile przed egzekucją czy skromny ślub na chwile przed atakiem. W spotach biorą udział aktorzy, którzy wcielali się w rolę postaci z produkcji: Czas Honoru. Jak czytamy na stronie akcji:

Nazwa akcji stanowi połączenie dwóch słów – polskiego „bohater” oraz angielskiego „ON”, czyli „włączyć”. Angielskie „ON” dosłownie włącza historię bohatera – film albo prezentację, na komputerze, w telewizji bądź na tablecie. Nazwa ma również sygnalizować chęć włączenia do świadomości społecznej indywidualnych historii Powstańców poprzez nowoczesny patriotyzm.  źródło: https://bohateron.pl

 

źródło: YouTube: BohaterOn

źródło: YouTube: BohaterOn

 

Pierwszy na świecie dramat wojenny non-fiction „Powstanie Warszawskie”, który został w całości zmontowany z filmów dokumentalnych, zrealizowanych w okresie powstania w 1944 roku. Z każdego sprzedanego biletu 1% trafiał na rzecz uczestników Powstania Warszawskiego.

źródło: YouTube, Muzeum Powstania Warszawskiego

 

W lipcu 2013 roku Muzeum Powstania Warszawskiego zorganizowało akcję „Rozpoznaj”. Celem projektu było zidentyfikowanie jak największej liczby osób, które pojawiły się w filmie „Powstanie Warszawskie”.

źródło: YouTube, Muzeum Powstania Warszawskiego

➡ Z okazji 74. rocznicy Powstania Warszawskiego muzeum przygotowało spot pt: „Jesteśmy, jeśli pamiętasz”. Jego celem, jest przypominanie o obecności uczestników powstania wśród Nas. Video pokazuje okres walk z 1944 roku przeplatanych współczesnymi scenami z życia Warszawy.

 

źródło: YouTube, Muzeum Powstania Warszawskiego

There is a city to spot pokazujący jak Warszawa 1 sierpnia każdego roku o godzinie 17.00 upamiętnia uczestników Powstania Warszawskiego.

źródło: YouTube, thereisacity

 

 

Emocje czy fakty? Co motywuje nas do działania?

Tak, to nie przypadek, że wybrałam projekty dotyczące Powstania Warszawskiego. Nie chodzi tylko o dzisiejszą datę 1 sierpnia, ale również o to czym dla wszystkich Polaków jest to wydarzenie historyczne. Historycy mogą się spierać co do słuszności wybuchu Powstania, jednak to emocje nas wywołują do tablicy, nawet gdy nikt nie woła. Po obejrzeniu tych kilku przykładów akcji dotyczących Powstania, odpowiedzcie sobie jakie emocje pojawiały się w Waszych głowach? Celowo na koniec zostawiłam spot, w którym pokazane jest,  jak Warszawa zatrzymuje się na jedną minutę. Jest takie miasto… Jest taki kraj, który zatrzymuje się na jedną minutę każdego roku 1 sierpnia o 17.00, żeby oddać hołd uczestnikom największego powstania podczas II wojny światowej. Ten prosty rytuał (w całym kraju!), budzący emocje, mocno widoczny, zachęca, motywuje do działania. Dzięki tym emocjom możemy pochylić się nad faktami. To jak,? Wiesz już który nauczyciel motywował Cię do działania? Wiesz dlaczego w swoich działaniach marketingowych emocje wywołują silniejszy efekt niż same fakty?